Щоб мати можливість створювати нові теми та відповідати в існуючих, треба зареєструватися!
Кнопка «Реєстрація» розташована у верхній частині сайту.

Південнодонбаська + Вели-Тарама

Автор pabel, 10 Липень 2024, 16:36:00

0 Користувачі і 1 Гість дивляться цю тему.

pabel

Станція Південнодонбаська бере свій початок в 1914 році, коли тут було облаштовано блок-пост Катерининської залізниці № 90 без зупинок поїздів пасажирського сполучення. Починаючи з 1958 року, тут зупинявся лише один поїзд місцевого сполучення Маріуполь – Ясинувата, 1 пара на добу.
В 60-х – 70-х роках значення полустанку почало зростати за рахунок будівництва шахт в районі містечка Вугледар приблизно у 20 км від роздільного пункту. Діючі та проектовані шахти отримали загальну назву «Південнодонбаські», оскільки розкривали потужне вугільне родовище у Південному Донбасі. В 1968 році блок-пост № 90 було обернено у станцію Південнодонбаська, яка мала обслуговувати ці шахти. Розпочалося будівництво шахт і протяжної під'їзної колії до них. У 1973 році почала свою роботу шахта «Південнодонбаська» № 1, в 1985 році – «Південнодонбаська» № 3 ім. М.Сургая. Зараз, у зв'язку із кризою у вітчизняній вугільній промисловості, шахти «Південнодонбаська « №№ 1 і 3 вугілля не видобувають: остання знаходиться в режимі припинення діяльності, доля першої є наразі невідомою. Шахта кілька разів знеструмлювалася, виробки затоплювалися. Влітку 2021 року на шахті вчергове приступили до відкачування шахтних вод, однак на повноцінне поновлення діяльності підприємства в останнього кошти так і не знайшли. Як виявилося, це була остання спроба поновлення функціонування підприємства.
Після подій 2014 року місто Маріуполь втратило електрифікований залізничний вихід на Донецьк. Незручність сполучення міста через неелектрифіковану залізницю (до 2020 року – повністю одноколійною) спонукало громадськість на пошуки нових потенційних залізничних ходів, які зручно пов'язували би Маріуполь із Західним і Північним Донбасом, а також іншими територіями України. Заступник міністра фінансів Олександр Кава у 2021 році заявив про можливість пов'язати новою залізницею Краматорськ з Маріуполем, яка проходила би через станції Дубове, Покровськ, Роя, Південнодонбаська. Мова йшла про добудування до 25 км залізниці між станцією Роя і під'їзною колією від станції Південнодонбаська. Однак даний «прожект» викликав би більші капітальні вкладення, ніж ті, що відповідають будівництву 25 км колії. Так, окрім заявленого заступником міністра обсягу робіт, на даному проектованому ході потрібно було повністю відновити 35 км закритого перегону Дубове – Легендарна (смт Новодонецьке), переоблаштувати під сполучення поїздів (в тому числі – швидких) дільницю колії Покровськ – Роя (основної уваги слід буде приділити закругленням колії в плані, - можливо, що частково прийдеться й переукладати колію в інші місця), а також переобладнати близько 25 км під'їзної колії під загальне користування. Втім, станом на зараз, проект неактуальний.
У зв'язку із бойовими діями на сходу України станція Південнодонбаська до 2022 року була кінцевим пунктом прямування приміських електропоїздів Маріупольського напряму. Далі в напрям Оленівки – Ясинуватої електрички не ходили, колію було закрито. На початку березня 2022 року територію станції та околиць захопили російські війська.
 
Закритий роз'їзд Вели-Тарама (Велико-Тарама) було відкрито в 1897 році на місці сучасного зупинного пункту приміських електропоїздів 1172 км, який нині не діє. Роз'їзд було названо по балці, витоки струмку якої знаходяться в районі закритого полустанку. «Тарама» – з урумської – балка, а щодо першої частини назви роздільного пункту – вона є неявновираженою, і може бути як скороченням слов'янського слова «велика» (в деяких джерелах роз'їзд так і називають, - Велико-Тарама), так і будь-яким словом з мов кочових народів. За часи свого існування роз'їзд Вели-Тарама то відкривався, то закривався (наприклад, в середині 30-х років ХХ століття тут був обгінний пост Катерининської залізниці), поки в другій половині 50-х років ХХ століття остаточно не перетворився у пост № 91, де (як і на блок-пості № 90) зупинявся лише поїзд місцевого сполучення Ясинувата – Маріуполь. За вищезгаданим полустанком, в районі села Тарамчук знаходиться зупинний пункт 1168 км. В 1882 році тут було відкрито пасажирську платформу Новотроїцька, яка у збірці 1891 року вказана як напівстанція. По Тарамчуку з 2014 по 2022 роки проходила лінія оборони Збройних Сил України, які прикривали від проросійських незаконних збройних угруповань міста Волноваха, Маріуполь й українське Приазов'я.
Збираю ретро-розклади рейсового і нерейсового транспорту сходу України



      Kramatorsk.INFO : Всі новини Краматорська і регіона

Copyright © 2006-2024, Сергій Долманов aka Xvost та автори матеріалів.
При використанні матеріалів посилання (гіперпосилання) на «Пост Ворсклу» обов'язкове.