Щоб мати можливість створювати нові теми та відповідати в існуючих, треба зареєструватися!
Кнопка «Реєстрація» розташована у верхній частині сайту.

Кічиксу + Карань

Автор pabel, 10 Липень 2024, 16:25:43

0 Користувачі і 1 Гість дивляться цю тему.

pabel

Закрита станція КІЧІКСУ була заснована в 1897 році, закрита в 1916 році. В радянський період та епоху незалежності України по даному роздільному пункті роз'їзд і станція Кічіксу також неодноразово відкривалася і закривалася. Станом на 2021 рік, Кічіксу – зупинний пункт приміських електропоїздів Південнодонбаська – Маріуполь. Назва роздільного пункту походить від грецької назви річки Столова, яка протікає в околицях, що в перекладі на українську означає «маленька річка».
Із липня 1935 року на роз'їзді Кічиксу почали будувати гуртожиток для працівників залізниці. Окрім працівників безпосередньо роз'їзду гуртожиток призначався для забезпечення снігоборотьби на Маріупольському напрямі Катерининської / Сталінської залізниці. Однак швидко «кредитна лінія» для цієї мети була закрита і будівництво призупинилося. Дах гуртожитку, як було зазначено в одній із заміток, було зроблено із... землі, і що там коїлося під час дощу – можна уявити. Як у всіх довгобудах, двері та вікна, які встигли вставити, були вибиті. Працівники залізниці проживали у старих бараках, де дахи протікали, скло у вікнах вибито, підлога – напівзруйнована.
Якщо Ви думаєте, що на самій станції було краще, то Ви помиляєтеся. У приміщенні чергового по станції було вибито двері, скор у вікнах, саме приміщення потребувало ремонту (зокрема, плитка відшаровувалася). В такому же стані були й стрілочні пости. Зали очікування для пасажирів на роз'їзді не було, хоча про необхідність будівництва такої «розкоші» говорили багато і давно (по роз'їзді садилися на поїзди десятки пасажирів на добу). «В зимовий час пасажирам, мабуть, доведеться очікувати поїзди в приміщенні чергового по станції», - писалося в одній із заміток...
А так – таки да: «все тоді будували, - не те, що зараз». Далі має слідувати величезна сага про золотий вік Зороастра. Як там кажуть: «Таку країну про...»

Станція Карань відкрилася в 1882 році, і свою назву успадкувала від грецького поселення Карань (нині – село Гранітне), заснованого в 1780 році греками-урумами. В 1881 році вихідці з даного села заснували село Нова Карань поближче до траси залізниці Оленівка – Маріуполь, що тоді будувалася, а поселення Карань стало називатися Стара Карань. В районі станції Карань також знаходилася могила Каранська. Походження назви «Карань» остаточно не вияснено; відповідний корінь присутній у татарських словах «морок», «темінь», «тісний». Селище міського типу Андріївка, яке нині обслуговується станцією Карань, було засноване в 1882 році, - поряд зі станцією. В 40-х – 50-х роках ХХ століття Андріївка була центром районної ради.
Станція Карань обслуговувала хлібний район, до станції тяжіли 7 навколишніх сіл. При станції до революції 1917 року було облаштовано 13 складів, і обсяги навантаження хлібних вантажів зі складів та безпосередньо з підвод сягали відмітки понад 3 тис. вагонів. Ще до Другої Світової війни при станції було відкрито елеватор. Крім того, при станції знаходилися каменоломні при селах Нова Карань та Анадоль, які відвантажували в Маріуполь, Таганрог, Ростов до 500 вагонів будівельного каміння. В перші роки радянської влади при станції Карань розробляли польовий шпат (виробництво тресту «Донбассилікат»).
В 1962 році було відкрито Каранський гранітний кар'єр (поряд із селищем Мирне), до якого побудували ширококолійну під'їзну колію. В районі кар'єра була відкрита станція Янісоль (в перекладі з урумського – «село»), а проміжний роз'їзд на гілці в районі Нової Карані назвали Урзуф. До 1996 року на залізничній гілці Карань – Янісоль існував приміський пасажирський рух. Станом на 1974 рік, в розклад руху поїздів було закладене курсування 7 пар приміських поїздів Карань – Янісоль у складі 1 пасажирського вагона під тепловозом (три пари – щоденні, одна – щоденно крім неділі, три – у передсвяткові дні). Станом на 1988-й, і навіть на 1996 рік, в русі залишалися 2 пари приміських поїздів зазначеного сполучення.
В 2014 році приміський рух у напрямі Маріуполь – Карань – Донецьк було обмежено по станції Волноваха, але згодом сполучення приміських потягів подовжили до станції Південнодонбаська. Однак в 2022 році в зв'язку із повномасштабним вторгненням російських військ в Україну пасажирський рух через станцію Карань скасовано.
Збираю ретро-розклади рейсового і нерейсового транспорту сходу України



      Kramatorsk.INFO : Всі новини Краматорська і регіона

Copyright © 2006-2024, Сергій Долманов aka Xvost та автори матеріалів.
При використанні матеріалів посилання (гіперпосилання) на «Пост Ворсклу» обов'язкове.