Архіви автора

Яка Ваша надмета пов’язана із дослідженням залізничного транспорту?

Зрозуміло, що дослідження технічної, логістичної сторони функціонування залізниці на звичайному чи надзвичайному рівні – це лише інструмент для досягнення мети більш високого порядку. Надмети. То ж яка це надмета?

БЛИСК І ЗЛИДНІ “СИМВОЛУ ВСЕРОСІЙСЬКОЇ КОЧЕГАРКИ”. Частина друга

Північно-Донецька залізниця будувалася з 1908-го по 1916-й роки й пов’язала магістральною лінією станцію Льгов Московсько-Києво-Воронізької залізниці та станцію Лиха Південно-Східних залізниць. Наприкінці 1909 року для тимчасового було відкрито її дільницю Слов’янськ – Лиман – Ізюм, однак на початку 1910 року було розмито тимчасові мости через Сіверський Донець та інші дрібні річки, і довелося десь на …

120 років проектові залізниці Рутченкове – Покровськ – Дубове

120 років тому уродженець Чорногорії, інженер Ієронім Табурно (1862-1913), завершив розробку проекту Рудниково-Лозівської залізниці, яка мала бути приватною, обслуговувати т.зв. “Гришинський кам’яновугільний район” і перетворити станцію Гришине (Покровськ) у залізничний вузол. Той самий Табурно, якому О.Купрін присятив рядки (рос.) “Но спорит яростно и бурно всегда стремительный Табурно”. Той самий Гришинський кам’яновугільний район, в якому розробляли …

БЛИСК І ЗЛИДНІ “СИМВОЛУ ВСЕРОСІЙСЬКОЇ КОЧЕГАРКИ”. Частина перша

Слави “всеросійської кочегарки” Донецький басейн набув задовго до встановлення радянської влади. Ще до революції 1917 року на нього “поклали око” державні діячі та підприємці у столичних колах Російської імперії. Санкт-Петербург і Балтійське узбережжя наприкінці ХІХ – початку ХХ століття забезпечувалися виключно імпортним (англійським, бельгійським) вугіллям не завжди належної якості та за відносно високою ціною. Причин …

ПОКРОВСЬК: МАЙЖЕ ВСЕ ПРО ПРИМІСЬКІ ПОЇЗДИ

Приміський рух, тобто переміщення пасажирів на відносно невеликі відстані, залізницями всіх країн існує саме стільки, скільки існують залізниці. Однак внаслідок більш-менш тривалої експлуатації перших залізниць було зроблено закономірний висновок: пасажирів далекого і місцевого прямування краще розділяти. Так з’явилися перші поїзди приміського сполучення, які в Російській імперії офіційно називалися місцевими. Курсували вони виключно в межах великих …

Вантажний хід і “надмагістраль” Донбас – Ленінград (СПб.)

Десь півроку тому розміщував пост про радянський вантажний хід Донбас – Ленінград (Санкт-Петербург), всує обізвавши його “надмагістраллю”. Дійсно, радянський вантажний хід Донбас – Ленінград і “надмагістраль” Донбас – Ленінград – поняття-синоніми, відповідні залізниці проектувалися і реалізувалися в один часовий проміжок, однак означають вони не одне й теж саме. Радянський вантажний хід Донбас – Ленінград – …

Казалось бы, причём тут Лев Толстой…

Есть в России знаменитая Данково-Смоленская железная дорога. Точнее, была. Изначально она была в составе Рязано-Уральской железной дороги, и использовалась как кратчайший путь для поволжских и сибирских грузов в Прибалтику. В советское время данную железную дорогу переподчиняли разным структурам МПС, и в конце-концов – поделили между Московской и Юго-Восточной железными дорогами. Но использовали по первоначальному назначению. …

Поезд Мариуполь – Харьков – Ленинград: символ ушедшей эпохи

Среди краеведов Донецка десятилетиями упорно гуляет такая байка: 1888 году по станции Рудничная (Рутченково) с пассажирского поезда Харьков – Мариуполь сошёл некто Дмитрий Иванович Менделеев, который был направлен сюда для правительственной ревизии местечка Юзовка, в первую очередь – непосредственно завода Джона Хьюза, а также окрестных промышленных предприятий и рудничных посёлков. В этой байке всё реально: …

“Розблокувати Муравський шлях!”

Про це зараз знає будь-який школяр: Муравський шлях – це старовинна комунікація, яка проходила від Перекопу (фортеця на Кримському перешийку) до Тули (в окремих джерелах – до міста Лівни) через Лівобережну Україну, орієнтовно – вододілом басейнів річок Дніпро і Дон (тобто, Чорного і Азовського морів), в тому числі – через Олександрівщину. Муравський шлях не є …

пгт Шевченко Покровской ОТГ: “добельгийский” период

Так уж устроен человек: он ищет. Ищет ответы на интересующие его вопросы. Ищет, где бы заработать и приобрести материальные блага. Ищет новые впечатления. И за этими самыми новыми знаниями, материальными благами и впечатлениями летит на край света. Думает, может счастье – оно там, далеко… И зачастую не догадывается, что счастье – оно здесь, рядом, – …